LinkedIn

Klantreacties

Hieronder volgen enkele reacties van klanten die de verkooptraining hebben gevolgd.


Klantreacties Bedankt voor de leerzame ervaring!

Ik kijk terug op een gezellige, maar vooral leerzame dag. Vol praktische tips die direct toepasbaar zijn op de werkvloer.

Antoinette begon haar verhaal en wist gelijk de aandacht te trekken door aan een medecursiste te vragen het verhaal samen te vatten. Iedereen was gelijk uit zijn comfortzone en de rest van de cursus scherp oplettend. De samenvatting diende een doel: Terwijl Antoinette haar verhaal deed, was vrijwel iedereen in zijn hoofd al met zijn eigen verhaal bezig en niet met zijn volledige aandacht bij het verhaal van Antoinette. De les "LSD" kwam dan ook goed aan, want met echt luisteren pik je zoveel klantbehoeften op.

Atoinette had ook een open en kwetsbare houding en deelde vaak "knelpunten" waar zij zelf nog wel eens tegenaan liep. Ik heb veel verkooptrainingen gehad bij andere werkgevers en zij is de eerste die dit deed. Het zorgde voor een open sfeer waar iedereen gelijk was en nodigde iedereen dan ook uit op een comfortabele manier zijn knelpunten naar voren te brengen. Bij andere verkooptrainingen hielden de meesten hun knelpunten voor zich uit angst om beoordeeld te worden (feedback wat ik vaak te horen kreeg na een training). Dat was hier niet het geval en ondanks iedereen toch wel tegen de rollenspellen opkeek, was de open sfeer daar weer de doorbreker in. En leerzaam!

Het onderwerp "de klant is geen koning" was nieuw voor mij. Het was iets wat ik eigenlijk al deed, maar er nu meer bewust in ben en dat merk ik direct terug in het klantencontact.

"Verkoop van A tot Z behandeld" was leerzaam voor mij in de zin dat ik te horen kreeg hoe de andere medecursisten dingen aanpakken. Zo leer je van elkaar.

Ook was het voor iedereen duidelijk dat productenkennis heel belangrijk is, vooral voor de bijverkoop/cross selling. Deze training is dan ook een gedegen aansluiting op een productkennis training.

Ikzelf vond de dag goed gaan zoals hij ging en voor punten te verbetering heb ik ook echt moeten graven:

Alle punten die Antoinette wilde behandelen kwamen aan bod, maar niet werd op alles even diep ingegaan. Nu is dat natuurlijk altijd afhankelijk van de behoeften van de groep en tijd speelt ook een rol. De onderwerpen die bij onze groep meer aandacht nodig hadden, werden ook ruimer behandeld. Toch heb ik het gevoel dat Antoinette liever ook nog wat dieper op andere onderwerpen was ingegaan. Nogmaals, groepsdynamiek en tijd zijn hier de belangrijkste speerpunten in, maar misschien toch een punt van aandacht.

03-02-2014 Joey van Tienen - G&W te Zwijndrecht



Klantreacties Als trainer vond ik jou open naar iedereen. Je liet iedereen de kans zijn of haar beleving te vertellen. Je stelde je niet 'hoger' op dan de cursisten.

Naast dat de training heel leerzaam was, vond ik het ook een erg leuke dag! Er was een fijne sfeer, en ik kon het met iedereen goed vinden. De stof die behandeld werd pastte goed aan op de werkvloer.

De manier van opstellen naar klanten is mij erg bijgebleven. En het communiceren naar klanten toe en daarbij de passende producten adviseren ook.

Als tip heb ik nog het volgende: Ik had liever iets meer tijd voor de rollenspellen gehad, zodat iedereen aan de beurt kon komen.

29-01-2014 Corine van Dijk - G&W gezondheidswinkel Zwijndrecht/H.I.Ambacht/Ridderkerk



Klantreacties Ik vond jou een goede trainer en vooral vanuit de praktijk zodat iedereen het zelf de volgende dag ook zo kon proberen. De training heb ik als goed ervaren en vooral met respect voor de winkel en hun medewerkers. Elk op hun eigen niveau. Wat mij het meest is bijgebleven zijn de toonbank acties en de goede balans zoeken tussen observatie en aanspreken.

17-01-2014 Erik Wichertjes - eigenaar Etos Borger en Etos Emmen



Klantreacties Ik vond je erg leuk als trainer, je was erg vriendelijk en open en luisterde ook goed naar wat iedereen te vertellen had. Ik vond het ook erg leuk dat je tussendoor kleine strikvraagjes deed, ik vond het niet streng overkomen, maar juiste een leuke manier om bij de les te blijven.

De training was erg leerzaam maar ook gezellig.Ik heb geen moment gehad dat ik dacht, wat duurt dit lang.

Ondanks dat ik het eng vond zijn de rollenspellen mij het meest bijgebleven. Het was erg leuk om te zien dat iedereen zich toch zo goed mogelijk probeerde in te leven in de situatie.

Ik ben me er nu wel meer van bewust hoe ik in de winkel sta en wat ik aan het doen ben. Ik kijk ook bewuster naar hoe een klant op mij reageert, erg leuk om mee bezig te zijn.

Nogmaals bedankt voor de training!

16-01-2014 Sophie Woonink - G&W Schuttelaar



Klantreacties Ik vond jou als trainer enthousiast en duidelijk. De training was erg leerzaam/interessant; ik heb echt nieuwe dingen geleerd. Wat mij bij is gebleven is het plaatje met de ijsberg en ook de opdrachten die we hebben gedaan. Ook het hoe je nog beter klanten kunt adviseren. Voor mij is beter observeren een verbeterpunt waar ik aan ga werken!

03-11-2013 Eline Wortelboer - Etos Wichertjes te Borger



Klantreacties Ik vond jou een prettige trainer. Je bent enthousiast en toegankelijk. Ik vond het leuk dat we ook opdrachten moesten uitvoeren. De training was vooral leerzaam! Wat mij het meest bij is gebleven is de ontspannen sfeer en de rollenspellen.

01-11-2013 Deveswari Krans - Etos Wichertjes te Emmen



Klantreacties Antoinette is een trainer vanuit de praktijk en dat werkt goed! De training heb ik als positief ervaren; het geeft een boost!! Wat mij echt bij is gebleven zijn de tips uit de praktijk. Ook het stellen van de WASA vragen toepassen in het 'gewone' verkoopgesprek. Het voorstelrondje vond ik te lang duren; ik had dan liever nog meer praktijk sessies voor in de plaats gedaan.

29-10-2013 Harma Wichertjes - Eigenaresse Etos Wichertjes Emmen en Borger



Klantreacties Ik vond het een gezellige cursus en ook fijn dat alles even weer de revue passeert. Je doet het zelf heel leuk.

22-10-2013 Marcia Kuipers - Etos Wichertjes Emmen



Klantreacties Bij de eerste ontmoeting met Antoinette had ik direct het idee: zij kan ons een spiegel voorhouden. Zij heeft een duidelijke visie en bovendien zelf een winkel gehad. Hierdoor heeft zij veel eigen ervaring en dat is prettig; ze komt met veel praktijkvoorbeelden waar je direct iets aan hebt.

Doordat je de verbeterpunten voor je team van tevoren aan kan geven was de training afgestemd op onze winkel; dat was erg prettig.

De training heb ik als heel goed ervaren. De eerste avond was direct heel persoonsgericht. Ieder teamlid was betrokken doordat zij zelf aan konden geven wat ze lastig vonden.

Wat mij het meest bijgebleven is zijn de rollenspellen. De rollenspellen vond ik confronterend. Ik dacht dat de gesprekken goed waren op de werkvloer. Tijdens deze spellen merkte ik dat het stellen van goede vragen best lastig is en dat dit beter kon. We kregen direct tools aangereikt om dit te verbeteren. De klantgerichtheid werd hier goed onder de aandacht gebracht.

Wat mij ook erg op is gevallen is dat Antoinette precies de vinger op de zere plek legt. Ze luistert naar het team en besteedt daar aandacht aan. Verder laat Antoinette je eerst zelf nadenken. Daarna komt er een uitleg. Door zelf na te denken en te ervaren komt het team in actie. Ze gebruikt heldere en duidelijke taal.

De opdrachten tijdens de training zijn erg leuk om te doen. In de tussenperiode, tussen de twee trainingsavonden, zag je het direct terug in praktijk heel bijzonder!

Het resultaat van de training is van passief naar actief. We durven nu actief vragen te stellen en een gesprek aan te gaan. Het is meer dan alleen maar afrekenen met de klant. Daar is ieder zich nu bewust van: actief meedenken. Vooral de open houding en het welkom voelen van de klant zijn verbeterd.

De training was echt een toegevoegde waarde. De open houding van Antoinette is prettig; we durfden alles te vragen. Antoinette geeft echt iets mee.

23-09-2013 Siska Plas - Eigenaresse DA Santé te Hardenberg en Coevorden



Klantreacties TIMM Health Care heeft samen met Antoinette een 5-tal unieke product- en verkoopvaardigheden trainingen georganiseerd waarbij Antoinette enthousiast haar kennis en vaardigheden deelde met het publiek. Bij het opzetten van de serie trainingen nam ze een actieve rol en kwam met waardevolle suggesties om onze trainingsdoelstellingen te bereiken.

14-06-2013 Annette Sagel Marketing Manager TIMM Health Care



Klantreacties Ik vond jou als trainer supergoed! Heel duidelijk en vooral opbouwend naar iedereen toe. Je kijkt naar de mensen en ziet hun plus- en minpunten waarbij je de punten die verbetering kunnen hebben op een positieve manier benadrukt zodat mensen het gevoel krijgen dat ze het niet fout doen maar wel kunnen verbeteren.

De training zit heel goed in elkaar, ik weet eigenlijk niet wat ik zou missen, volgens mij wordt alles wel behandeld. Lees meer....

Wat mij het meest is bijgebleven is de hond! Die was erg leuk. Ook de ijsberg zit nog in mijn hoofd, net als de doelstellingen die iedereen moet halen zodat je er bewust mee bezig blijft.

21-05-2013 Yvonne Schaap Drogisterij Nuver te Dwingeloo





Klantreacties Na het volgen van jouw training met ons team, zijn we vanmorgen zeer enthousiast met een bijzonder gemotiveerd team begonnen.

De gesprekken die wij nu op de winkelvloer en in de salons voeren, zijn professioneler door erg goed naar de klant te luisteren, de juiste vragen te stellen en daardoor beter advies te kunnen geven. Hoe het allemaal gaat verlopen, met een zichtbare persoonlijke doelstelling, zal ik over enkele weken doorgeven.

Namens het gehele team bedanken we jou voor de leerzame training.

26-02-2013 Ans Tolman DIO Ans te Beetsterzwaag



Klantreacties Persoonlijk heb ik veel geleerd van de verkooptraining. Ik herken nu makkelijker de verschillende klanten en durf daardoor sneller op de klant af te stappen. Ook heb ik anders leren luisteren naar een klant zodat je ook de onderliggende klachten hoort. Dit alles leerden we door middel van reële rollenspellen.

13-03-2013 Irene de Jong-Weening G&W GezondheidsWinkel Sneek



Klantreacties Wij hebben laatst van jou twee avonden training gehad voor de verkoop. Het was leuk, leerzaam, niet saai en je gaf ons een vertrouwd gevoel. Hierdoor durfden we alles te vragen en zeggen wat we wilden.

Ik heb persoonlijk veel geleerd en aan mijn collega's te merken ook. De verschillende types klanten zijn nu goed te herkennen en daardoor weet je precies hoe je moet handelen. Dat is fijn en geeft een gevoel van zekerheid. We zijn goed bezig met zijn allen en hebben het nog vaak over de training. Lees meer....

Heel erg bedankt voor de leuke, gezellige en zeker leerzame training.
Soms loop je zelf vast in een patroon en die heb jij bij ons weer los geschud.

03-04-2013 Regina de Jong DA G&W GezondheidsWinkel Visser te Oosterwolde





Klantreacties Wij hebben de verkooptraining als heel erg leuk en nuttig ervaren. Her en der heb ik er dingen uitgepikt die voor mij als leidinggevende ook zeker handig zijn. De reacties van het personeel zijn ook zeker goed. Mariska is zaterdag direct aan de slag gegaan met haar doelstelling en heeft een promo gedaan van Scrub & Rub. Lees meer....

Ik heb zelf nog geen promo gedaan, maar sta wel op een hele andere manier in de winkel. Ik vind mijzelf veel positiever naar de klant toe, door er bij iedereen wat van te maken, ook van de "minder leuke" klanten. Je bent veel bewuster bezig met wat je tegen de klant zegt. Inhoudelijk vind ik persoonlijk dat we nog wel meer op het klant gesprek in hadden mogen gaan. Wat kun je beter wel en wat vooral niet zeggen bijvoorbeeld.
Zeker een hele positieve cursus voor ons team!

Nogmaals bedankt.

22-04-2013 Esther Hansma DA Westerwolde te Vlagtwedde





Klantreacties Cursus op zich was leuk, leerzaam, daar verder geen opmerkingen over. Jij deed het ook erg leuk en ontspannend, wat de cursus luchtig maakte (hoop dat je begrijpt wat ik hier mee bedoel). De cursus duur van 3 uur vond ik wat aan de lange kant, doordat de cursus vrij intensief was.

02-05-2013 Diana Stenekes DA Westerwolde te Vlagtwedde



Klantreacties Voor mij vond ik het een leerzame leuke training, tot nu toe heb ik er al veel aan gehad. Je gaat anders naar de klant kijken.
Nadeel: ik vond de avond, 3 uren, lang duren. Ik merkte aan mijzelf dat mijn aandacht later op de avond minder werd.

Verder 2 leuke avonden gehad.

03-05-2013 Germa Nieland DA Westerwolde te Vlagtwedde

Onderstaande materialen worden tijdens de training gebruikt:

Belletje

Ik vind het belangrijk dat het team zich op haar gemak voelt. Wanneer je vastloopt met een oefening mag je gebruik maken van dit belletje.



Bal
Wel opletten: vang je de bal dan ben jij aan de beurt!



Lootjes
Lootjes trekken voor leuke opdrachten.



Kip
Wie of wat geef jij aandacht in een gesprek met jouw klant?